Putera Puteri

Pages

Thursday 10 March 2011

Cintaku.. Nafasku.. Iaitu drimu..


Hey yo what’s up dude?(amboi krang ajr jer bnyi bg salam prmulaan tu. Ngee.) Itu omputih pnyer style doo. Nk tau cmne kte Malaysia?

Salam sejahtera dan salam 1 Malaysia. See. Betapa sopannya kn? Aku bngga jd rkyat Malaysia! Pnuh dgn kesantunan dia. Huhu. (up ckit idong.) Eyhh dh lh, aku nie kalo mnaip mmg xknal tujuan asl. Merapu jer lbih. Smpai lupa tujuan asl dan tjuk asl kt ats tu.

Ok yg korang lihat tajuk “Cintaku.. Nafasku.. Iaitu drimu..” mmg xdinafikan lg msti aku nk cter sal lope2 nie kn? YE mmg aku nk buat love story. Kalo boleh nk buat novel skli dlm blog nie. haha. :D Padan muka korng. Sbg pndahuluan, masa tgh dduk trcengang dpn pc ni td,tba2 de 1 ilham dtg utk aku terapkn dlm blog nie. aku tfkir nk juga jd romntik2 cam org lain.(smbil taip ni aku dgr lgu Titanic in piano tune. Ngee. Romntik kn?) Aku dh ckap, Im lovely person ok? And full of romance. :D So,skrg nie kta msuk ke main purpose tjuk ni.

Cintaku adlh dia, nafasku adlh dia juga. Nma dia sntiasa terbit di hujung bbir ku. Eycehhwahh bkan main lg aku kalo bab2 cntan cintun nie. huhu. Mmg approved laa utk jd penulis novel terbitan Buku Prima. Haha. :D acah jer. Aku de sorg Mr. aku gelar dia My.Mr. excuse me? Xyah nk tau spe nma dia,brpa umur,dia tggl kt mne,dia bjg or brkahwin. Heii of course laa dia bjg babe. Kalo dia dh kwin, xkn laa aku nk cter kat sini psal lki org kn? Nak kena hembat ngn btg pnyapu ngn bni dia ke? Haha. :D And for My.Mr information, jgn risau dear. Aku x state nma ko kt cni. Aku pndai jga rhsia ok? Sbb tu aku letak gelaran My.Mr jer. Bak kata pepatah, “Biar pecah di mulut,jgn pecah di perut”. Eyhh salah! Trbalik babe. Hehe. Cmni lah, “Biar pecah di perut,jgn pecah di mulut” ok? He’s been everything for me sejak aku knal ngn dia. Even dia pnya “makcik”. “Makcik”? Msti korang trtnya2 kn pe yg aku mksudkn ngn “makcik” tu. Huhu. Xyah nk tahu skli lg. haha. :D aku knal My.Mr tu pd bulan Feb,tarikh aku xingt lg bila yg psti bulan Feb lh. Hoo! Bru 2 months knal,aku dh excited kn? Haha. Hmm. Aku pon naik bingong cmne nk describe lg psl My.Mr ni. Bg aku,SEGALA-GALANYA lah. Ngee. (msti up pnyer idong dia kalo bca. Haha.) Mmg setimpal ngn umo dia yg dh bkerjaya tu,he’s matured. Aku bleh share everything ngn dia.(bukan share2 bnda lain tau? :P) Aku gelak ngn dia,aku snyum ngn dia,aku main jelir2 lidah ngn dia. Bluekkk cmtu. Haa. But does u all know suma tu aku buat bukan scara face to face ngn dia tau? Suma tu dlakukn mlalui hidup alam maya spt facebook, skype, Yahoo messenger (YM). Selama aku knal ngn dia, aku xprnh walau sklipun have a special date ngn dia mcm cndle light dinner pe suma tu… WHY? X payah mnyebok nk tau…~ huhu. 1st time knal, muka mcm garang nk mampos. Mmg tkut gler lah. Smpai kecut perut tgok wa ckp lu. But then, awww. He’s be so touching me,lovely person mcm aku juga,funny,crazy2. Haha.

BUT,

Since this 2 3 days, aku ngn My.Mr tu x seindah sejak kmi knal dulu2. Pnuh dgn hilai tawa,nakal2,gla2. Msti korang fkir kmi tgh “perang besar” kn? Actually xde lh besar mna pon. My.Mr call,aku buat derk xnk jwb. My.Mr text me on phone, aku open msg tuh, then close blik xnk rply. Dia BUZZ kt aku kt chat facebook, aku off chat box aku. Pe ke suma tu? YE mmg aku yg bikin hal kalo korng bca kt situ. Nmpk sgt laa kn? Hmmm. AKU SNGAJA NK BG DIA MARAH! So that dia akn timbul rs meluat ngn aku, rs bnci ngn aku, rs apa2 rs lh. Hnya utk supaya dia STOP LOVING ME! For both of them good juga. Aku nk My.Mr sedar ngn status dia skrg.(mnitis dah nie.:( ) Hati aku nih mmg berat 5kg sgt nk buat cmtu kat My.Mr sbb aku rndu stgh mati ngn dia. Sbb time bru knal dulu, mmg x tggl 1 second pun utk kmi brdua texting each other. Padahal dia de text aku,pesal aku xrply kalo rndu kn? Aku tahan rndu aku tu trhadap My.Mr. Aku cuba buang2 shuhh2 muka dia dlm pala hotak aku. Aku pksa dri aku nie utk lupa ngn dia, sbb tu laa ku buat derk jer ngn suma calling dia, text dia. Aku xpnh rs cmnie tau time cinta2 monyet wktu Form 4 5 dulu. Ye laa kn nma dh cinta monyet, skrg nie dh matang ckit(ckit jer xbyk ok?) tu yg serius sgt bab cintan2 ni. Aku buat cmtu dear ada sbb2 nye. BECAUSE aku rs aku x setanding ‘dia’. Mmg aku not suitable laa ngn My.Mr tuu. Aku rs rendah dri sgt bila aku menandingkn(bhse pe nie?) dri ku ngn si ‘dia’. Mmg low sgt laa dear even ktinggian ku adlh 170cm.:) ‘Dia’ pnya segala2nya. Aku sderhana jer. Simple. Duit sderhana,kepintaran pun di tahap sderhana, bijak pun tahap sderhana,rumah sderhana,bju sderhana,sluar sderhana.. hoo! :D Pndek kata,serba serbi ttg aku SEDERHANA lh. Snang cter, AKU HIDUP SDERHANA! Result2 ujian aku pon sederhana. Pe lg yg sderhana kt aku? Bykkkkkkk sgt. Mmg aku bukan high class pnye.:)

My.Dear,

Antra sbb2 tu lh yg buat sy rs down sgt bila dgn awk. Im feel like a loser. Kalo nk dbndingkn ‘dia’ ngn sy,totally ‘dia’ cun ngn awk. Aura jodoh tu dh ade. Aku bnci sgt bila My.Mr send a text yg brbnyi, “I love u syg.” NO! actually u didn’t love me. Itu yg sbnr2nye. Awk cuma kesiankn sy jer sbb tu awk ckp “I love you syg”. Kesian sbb sy “mnumpang”. Itu jer. Sy tau. Awk xpyh nk kelentong sma sy. Sy lbih arif psl bnda nie. kalo awk tnya soalan Math ke, mmg laa aku kurang arif. :D

See. Ini lh antra2 bnda yg trsumbat dlm jantung hatiku selama aku knal ngn dia. Mmg trsumbat lh. Umpama bom,korang tau bom? Meledak bgaikan bom.(sukati jer aku buat peribhsa sndiri.:P) bom kalo nk mletup dia mkin membesar2 kn? Haaa. Mcm tu laa hati aku. Skrg nie dia dh mletop sbb aku dh hamburkan suma kt blog aku nie. (msih in mood dgr piano tune lgu movie Titanic. Rmntik tahap gaban.:P)

Cmburu?? Ini lg satu pnykit aku trhadap My.Mr. Aku tau dlm hati My.Mr msti ckp yg ku ni KUAT CMBURU! Wlaupun dia xprnh mrungut psl prngai aku yg KUAT CMBURU ni tp aku ttp juga tau. Aku tau dah. Xyah nk sorok2 lh My.Mr. Sbb tnda2 aku cmburu ialah bila aku ckp ngn dia aku sdg bad mood. Kalo aku bad mood, haa… de laa bnda yg bikin aku cmburu xtntu psl. Grrrrr.. then aku try buang lg feeling cmburu tu sbb aku akn trtnya2, “apa kh hak aku nk cmburu eyy?”, “apakh ptt utk aku rs cmburu ngn ‘mereka’?” hmm.:( korang lap lh air mata tu kalo rs2 dh mnitis.:P burok muka. :D

*trmenung seketika*

*snyum* sbb rs cam xcya jer aku ngn My.Mr. haha. :D Very funny. Sbb knapa? Korang xyah tau, di wktu yg ssuai aku akn cerita kat korang dri A to Z.:) (skrg nie dh tkar lgu,bukan Titanic lg,skrg lgu What If by Jason Derulo.) Jessica Alba? Nape aku tba2 sngkut ngn nma Jessica Alba tu eyy? My.Mr yg 1st bg aku nma tuuu. Aku bukan men lg sukaaaa. Jessica Alba der…. Sp xsuka mmg gla lh. Haha. :D joke je lh. Xnak laa over2 gelar dri sndiri Jessica Alba,nnti org ckap muka xmalu. Haha. :D last2 aku bg dia suggestion tukar Jessica Alba kepada JESSICA LOBAK! Haha. How come.? :D Cehhh! :D Mmg serasi laa nma tu.:)

Ok aku rs ckup smpai sini jer lope2 story nie. Xnk membebel pjg2.(pdahal aku rs mmg membebel pnjg pon kn?) haha.:D Lain hari aku akn cter lg ok? Xde lh lope2 story lg.:) Byeee. See u all at the next chapter.:)

P/S utk My.Mr: As long as you know whatever it is,YES I’LL STILL LOVING YOU TILL NOW!

No comments:

Post a Comment