Putera Puteri

Pages

Thursday 14 April 2011

Memori 09/10

                     "The only way to have a friend is to be one"
                                                    Ralph Waldo Emerson.






Salam. Kini ku terdetik untuk mengimbas kmbali kenangan2 ku ketika brada di bngku sekolah. Cewahh. :)) Mmg aku rindu! Rindu dgn segala2nya bila di waktu sekolah. Skrg bru aku fhm erti kerinduan itu. (pdahal wktu sekolah dulu bkan main lg nk hbis sesi prsekolahn. :P) Yg pling aku rindui sgt2 ialah wktu sesi prsekolahn ku 09/10 di mna aku brgelar seorg pljr Tingkatan 6 Bawah dan Tingkatan 6 Ats. Atau yg lbih vogue dan catchy lg dgelar PRE-U! Ooo wow! Vogue kn? :))
 
 
 
 
 
 
 Honestly, mmg yg aku rndu sgt2 wktu aku bgelar Pre-U lh. Tak bleh lwan lh ngn sekolah2 lain. Pngakuan ikhlas nih, xde cover2. Xnk main cover2 girl. :D Aku MMG rndu gler ngn wktu form 6 brbnding ngn wktu aku Form 1-Form 5. (nahas laa aku kalo cikgu2 ku yg dahulu bca. :DD) ^____^ Ini bukan cobaan, ini btul2. haha.
 
 
Dulu masa di alam prsekolahn, mlm tdo set alarm bngun seawl jam 4.30 pg. Pergggh! Wa ckp sma lu. Tdo bkan main lewat lg, ada lh dlm pkul 1 2 pg tp bngun oh my God! Bru jer bbrp jam utk mlelapkn mata. Then alarm clock brbnyi utk jam 4.30 pg, alarm mmg brbnyi wktu 4.30 pg tp utk bngun dri ktil srta bntal2 'bucuk', aku memrlukn masa lbih kurng 1/2 jam drpd 4.30 pg. haha. :D Means kseluruhannya aku bngun pkul 5 lh. kahkah. 





Smpai skolah, of course dear msti smpai before 6.50 pg. Konon nye lh. Aku slalu jer sukati mak bapak jer dtg. Kdg2 tlbih 1 2 minit lewat pun kena juga catat nma sbb LEWAT. You know what? PENGAWAS beb! Muka pngwas nih ha kena catat nma kt depan gate skolah. Yg pkai tag kaler hitam tu! 20% jer aku pngwas, 80% aku lbih kpd pngganas. haha. Sbb aku pkai trnsport awm BAS SEKOLAH. :D Mna x lmbt? Bukn aku sorg jer driver nk hntar. ingt aku ank VVIP ke nk diutamakn dahulu? :DD
 
 
 
 
Pas catat nma kt dpn gate skolh ngn bbrp org pngwas tu, aku melenggang laa jln g lobi skolh. Buat pe? Situ laa tmpt suma pngws tiap2 pagi bkumpul. Utk mndpt info dimana hrus brtugas. (Tp td muka aku kena catat nma kn kt depan gate skolh? Xde hukumn ke? kahkah)  Letak beg, tnya ngn ketua mna nk btugas. "Awk pg jga kat barisan2 blkg pljr." Huhhh. Tu jer? Haha. Ketua tu sruh jga brisan sbb stiap pagi sebelum msuk klas, semua pljr dkehendaki brhimpun di tapak prhimpunan trlbih dahulu. Fhm? 



So pa lg? Aku trkedek2 laa prgi ke barisan pljr yg tlh diarahkn td dgn skirt coklat ku yg sendat itu, nk jlan pun cntrol. (spe sroh potong sndat? haha.) Ala2 pramugari. haha. Cntik gtu. Awww. :)) *wink* Uniform utk Pre-U wktu tu mmg power lh wa ckp sma lu. Mnggoda stiap mata yg memndang. :DD Semua nye cun2  hensem2 belaka. Nak jln lalu2 ngn junior2 pun nmpk trserlah sgt personaliti seorg SENIOR tu. *mcm eksyen jr bnyi kn? :D* Snyum jer lalu sna lalu sini. Kmi mesra alam ok? Senyum itu wajib masa sekolah. :)) ^_____________^





Yg lbih seronotttt lg wktu dlm klas. Kat kelas mmg study. Stiap 1 subjek diperuntukkn 40 minutes. Btul ke? X sure plak. Haha. Best sbb pe? Best sbb nk brgosip ngn guru2. Haha. Dlm 40 minutes tu, 5 minutes trakhir mmg diperuntukkan utk 'brfoya2' bak kata Datin M kmi. haha. :D Mcm2 laa gosip trhngat, trpns, apa2 'ter' yg swktu dgnnye lah. Yg kuning, yg biru semua kuar. Oppss! :DDD Ckup stakat ini. X bleh lbih2.
 
 
 
 
Nancy (nma aku yg 1st), Dolly, Nickla, Augustina ini antra nma yg sntiasa trletak di tngga tratas yg sering mniti di bbir stiap guru yg msuk ke kelas krna trkenal dgn mlut x henti2 brborak. wktu yg sma apabla cikgu sdg mngajar dihadapn. Haha. :DD Hbis sesi mngjar, cikgu nk tnya soalan, mampos! Trpinga2 xtauk jwb. haha. :D Buat muka kasihan dan blur spya cikgu x marah. (wktu cikgu mrah pun smpat juga snyum. :)))) kelakar hbis lh.)
*p/s: jgn brborak sms cikgu sdg mngjar. :)))
 
 
 
 
 
 
 
 Akhir kata, waktu prsekolahn mmg satu kenangan yg xkn kita bleh lupa smpai bila. Apatah lg jikalau wktu prsekolahn anda mmg mnyeronokkan. Di hbis sesi prsekolahn, ingatlh jasa2 semua guru yg memberi ilmu, segala tnjuk ajr, yg snggup brkorban masa, brkorban $$$ utk print out smua bahan ulangkaji. :)) Pendek kata, jasa guru hrus diingat smpai bila2. Tanpa guru, kita xkan boleh berada di tahap di mana kita sedang bdiri skrg. Terima Kasih pendidik sekalian! *kisses*




Skrg aku nk upload picture! Kahkah. Tak sah kalau xde gmbr! :) 
                                  
 PRA-U AA2!
 
 Diketuai oleh:
 
 Ini dia! Puan Elizabeth Lingga selaku guru kelas kmi. :)) (Sorry ambik gmbr nie cegu. kihkih.)





Dan mereka ni semua selaku pnghuni untuk kelas Pre-U AA2. No men! Haha. Awek2 ada laa. Pilih yg mna mnjadi idamn. :DD





Perghhh! Mreka mmg vogue lh. Ke mana tumpah nye kuah kmi, kalo x ke nasi. :) Sifu2 utk Kidurong Next Top Model. 




Haa. Kn ke pngwas aku ckp td? Mmg pngwas. X cye? Tag hitam bahan bukti. Haha. Tp krana lewat, tiada kompromi utk pngwas or bkan pngws. 50-50 lh. haha. Uniform cun!






Mna 1 nk jd idaman? haha. Mcm calon pilih menantu jer. :DD Skirt coklat nih laa aku ckp bikin aku jln trkedek2 td. Haha. Ngn aku sendat smcm. Part blkg dbhgian bwh yg mnjd mslh nyee. haha.







Ada necktie, lg semaaarttt. :))





Dlm class ni derr wa ckap lu. Brni mati! Haha. 2 org tu pngws kn? haha. Aku dh ckp, 20% jer pngwas. yg sisa2 pnggns. :DD






Ank2 aym ibuk2 sekalian. Cuci kreta. Slh 1 aktiviti KK kmi org utk Kelab Kemasyarakatan. :)




Before!
 




After! Persoalannya, sp yg empunya? Itu drhsiakan. SULIT! haha.



Enjoy pnye psl, pnjat jer tayar. Dont worry cikgu.(x ingt keta sp ni.) Tayar ok, sbb x berat sgt. 56 kg ada lh. :))




Ini idola kami! Yg kami sanjung! Hoorayyyy! :)




Puteri Poco2! wktu nie smbutan hari guru diadakn. Meriah! 




Kami braksi! Dgn pnuh smngt ditemani Sir Baki selaku Penolong Pre-U. Happening gler wktu nih! Hoho.



Bonda kami trut trhibur. We love you Bonda Pngetua! :))






Keriangn trut drasai brsma. :))





Zoom in Sir Baki. :)))





Awww. Yg kiri tu mnggoda sesgtttt. *wink*




Pabila sifat gedik mnjelma. Aksi lucah! Tetttttt! haha.





Menawan lagi jelita. :))




Org tgh mkan yg sorang tu dok trsengih2 mcm kerang busuk. :DD






Sukaneka! Happening lg gler. haha. X kesah kotor2. Asal enjoy. Team KRS (Kadet Remaja Sekolah)





KRS BOLEH! Boleh ke? Last2 total mrkh yg tercorot. haha. pose bkan main vogue. :DD





Fuhhh. berpeluh! Sy sihat. haha. 





Ok. Sekian sjer. Enjoy it yah. Jgn senyum2 tgok. Xde yg lucu. haha.



Love,
Nancy.
Liur jgn leleh! :D





"Memory is a way of holding on the things you love, the things you are, the things you never want to lose."
   Kevin Arnold.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                


 
 
 
 
 



 

No comments:

Post a Comment