Putera Puteri

Pages

Wednesday 24 August 2011

Akan bermulanya kehidupan aku sebagai seorang mahasiswi.

Holaaa. Holaaa. Anaeyang haseyo! :) Wasehhh. Salam tu gempak oo. Entri punya title pon boleh tahan gempak siot. Wakaka.



Well, as u all know kan, tak lama lagi kami yang dah sekian lama 'tanam anggur' nie akan mengalami kehidupan sebagai seorang mahasiswa/mahasiswi tidak lama lagi. :) Wink! Wink! Sebab tu lah pada entri yang lalu SINI, aku luah pasal aku sedang menghitung hari ala-ala lagu Kris Dayanti gitu dong. Hehehe. 



Hari ni iaitu pada malam ini, aku bukan cta pasal nak menghitung hari ke, hitung bintang di langit ke apa lagi dah. Ni nak ceciter sikit jer. Sikit ok? Tak banyak. Tahan jer telinga dngar. :P





Hari tu ada juga mentioned yang aku dapat tawaran kat salah sebuah uni di Kuching, Sarawak iaitu UNIMAS dalam jurusan sains sosial kajian hubungan industri. :) Agak-agaknya profesion apakah itu? Hahahaha. Jurusan ni pilihan ke-2. Yang 1st juga di Unimas manakala 3rd di UMS, Sabah. Malangnya aku tak dapat di Sabah walaupun dah trun interview utk jurusan Sains Sukan dulu. -___- ( frust juga tak pat kat Sabah. UMS landskap sgt lah WOWW! )






Tak pe. Tak pe. Aku terima jer apa-apa pun. Mungkin bukan nasib lh nak dapat kat Sabah kn? Unimas pun ok jugak. :) Yang penting, hasrat nak further study tu kena ada. Tak kira apa tmpt sekali pun. :) Sekarang ni pun dah imagine tinggi-tinggi bgaimana aku jalani kehidupan sebagai seorg yang bergelar mahasiswi? Adakah ia sama dengan zaman sekolah menengah ku? Seronok ke tidak? Tension ke tidak? PERSOALANNYA, dapat ke tidak aku jalani waktu-waktu itu? Ohhh TIDAK TAHU! Hahahaha. Semua itu akan terjawab selepas 4 September. :)










Sekarang ni pun aku tak tahu langsung bagaimana rupa uni yang bakal aku masuk tu. Hahaha. Ok. Ok. Tahu lah tu cuma kat Sarawak jer. Apa ke gempak sgt? hahaha. So, aku search-mensearching kat internet. Sebelum tngok gmbr, fisrt impression nak tau apa? TAKUT! Wakakaka. Ye laa kan selalu tngok kat drama and filem, benda seram-seram jer. TAPI! Ternyata sangkaan ku meleset sma sekali. Sangat indah. Terbeliak biji mata. Rupa-rupanya, beginilah kehidupan di UNIVERSITI. 










Baik lah. For now, nak share juga gambar. tak kira korang dh tahu ataupun tidak. Aku nak juga! :P Go! Go bebeh! Scroll your mouse down. :)








-------------------------------------UNIMAS or Universti Malaysia Sarawak------------------------










The view of UNIMAS. :)







Kalau ini macam, mmg semangat hbis lah! Hahaha!




Jambatan UNIMAS. :)


Thank you UNIMAS! :)




----------------------------------------After 3 years, this will be happen.----------------------------------



 :))))))))






Akhir sekali, ternyata kehidupan di universiti sangat seronok sekali. Aku takkan sia-sia kan peluang berharga nie. Dan itu yang bakal aku alami. Bak kata cikgu ku dulu, 'Ini lah MATLAMAT anda!'. :)





"Success doesn't come to you. You go to it."
-Marva Collins-





Sebelum tu, jamu korang ngn lagu ni. GEMURUH by Faizal Tahir. ( sebab aku gemuruh jiwa. haha! )





 Ok bye readers! Muaahhh! :)


No comments:

Post a Comment