Putera Puteri

Pages

Friday 19 August 2011

Aku menghitung hari... dan hari itu bakal tiba... It's around the corner guys!

------------------------------------------ PMS!---------------------------------------------





Hai everyone! 
Ohhh it's Saturday readers! Apa plan korang pd hujung minggu ni? Yang ada couple, konfirm g dating. Yang xda couple, g dating ngn family jer lah. Haha. Ooo ye. Masa tgh taip entri nie, aku tngah menahan period cramp. Sakit nyeee.  T_T. Oleh kerana sdg menahan skit, aku pun trperuk jer dlm bilik smbil meniarap mnghadap lappy. Nak bangun pun tak dpat. Sakit weii! Aiyoooo. T_____T






Baiklah. Bila baring jer tanpa berbuat apa-apa, masa ni lah ilham mencurah-curah nak sign in blog. Kuikuikui. Before this, dh log in Facebook kejap TP fb amat lh membosankan! Pergi ke -PROFILE- then -HOME-. Balik lagi ke -PROFILE- pastu ke -HOME- lagi. Oiii! Tak ke bosan kalau mcm tu? Entah brapa kali aku ulang prkara yang sma. Huhhh! Last sekali, aku LOG OUT! ( padan muka. HAHAHA! )








Sekarang nie aku tgh menghitung hari. Menghitung detik yang bakal tiba. I mean skrg nie aku tgh mnghitung hari untuk masuk ke universiti. Yayyyy! Entah aku gembira betul-betul ke atau hnya olok-olok? Semakin dekat dgn hari itu, semakin aku rasa debarannya. Hmmmm.






Amen. Segala urusan dah selesai. Drpd pengesahan surat tawaran mula-mula dulu sehingga lah yang akhir sekali aku buat kelmarin adalah pembukaan akaun bank. Pengesahan salinan sijil di sekolah juga dah selesai. Dan yang belum selesai sekarang ni, salinan-salinan sijil aku belum susun lagi kat fail. Hahahaha! ( nanti last minute, baru aku rushing nak ssun semua. silap-silap ada yg trtinggal sijil aku. T_T )






Sepanjang bulan ni agak busy lah nak selesaikan semua perkara untuk Uni kan? Aku rasa bukan aku jer yg sesibuk tu. Kawan-kawan yg lain juga begitu kan? Especially kawan-kawan yg juga sama mnerima tawaran kemasukan ke Uni. Sekali lagi, syabas semua!  ^__^. Ada yg dapat kat UNIMAS Kuching, da yg kat UMS Sabah, UITM Shah Alam, UMK kat Kelantan, USM Pulau Pinang, UM pon ada wa cakap lu. 0_0 Cuba jerit WOW! dulu? Haha. Well, bangga juga ngn kawan-kawan semua brjaya masuk ke Uni. 







Dan awal bulan September ni lah kami semua akan menuju ke tngga kejayaan itu. Semua membawa haluan masing-masing dah. Terbang ke Kuching, ke Selangor, ke Penang, ke Sabah. Aku tak jauh, Kuching jer. Haha. Masih area Sarawak. ( kononnya taknak jauh sgt ngn family. -_- ) 





Jenuh juga aku mndgr nasihat-nasihat yang parents berikan. Takpe. Aku tahu parents beri nasihat untuk kebaikan ku juga. Sedih ada juga bila Mama beri nasihat sebab aku tak biasa berjauhan ngn family especially with Mama. Ohhhh no. T___T. Aku tak dpt bygkan keadaan bila aku trpksa hidup berdikari tnpa Mama disisi. Biasanya mama yg sediakan semua untuk aku. Aku umur jer hmpir 20, tp mcm budak kecik umur 2 tahun. Kalah ngn adik prempuan aku yg berumur 9 tahun. Di mna ada mama, pasti ada aku. Ohhh mama, I'm gonna miss you so much. Mmuaaahhh!





Macam-macam yg mama nasihatkan, mama kata jaga tingkah laku dan jaga tutur kata bila bergaul dengan orang lain. Rendahkan diri jangan bercakap besar. Jangan trlalu mempercayai kata-kata org yg kita baru kenali. Pergaulan kena jaga. Baik mama, nasihat mu sentiasa saya sematkan dlm diri. :) Aku siap imagine lagi bila aku smpai di Uni nnti, aku menangis mcm budak Primary 1 baru msuk sekolah. Hahaha.






Sekarang nie dh sedia-sedia packing barang sikit supaya nnti tak rushing sangat. Simpan sna simpan sini. Sedih laaa. ( ada gak aku rasa mcm taknak pergi jer. Kuangkuangkuang. ) Packing brg pun mama yang tolong tau? Mcm mna lah engkau nak berdikari Nancy syg oiii.  -_-






Kesimpulannya, walau seperit mana pun untuk aku meninggalkan family, aku trpksa juga berbuat begitu. Tak kira sesusah mna pun hidup brdikari, aku trpksa tempuhi juga. Mama kata lama-lama pasti akan biasa juga dengan keadaan. :(









"Belief in oneself is one of the most important bricks in building any successful venture."
-Lydia M.Child-
















No comments:

Post a Comment