Putera Puteri

Pages

Thursday 13 October 2011

I'm Back!

Hai everyone! Rsa-rasanye hmpir laa 4 bulan aku dah tak update belog ku yg trcinta nie. Hmmm. Ksiannn blog aku. Bersarang tak tntu psl. Puan (ehemm. Cik lg. haha.) pon malas sgt nak update. :) 




Well, seperti sdia maklum, aku sibuk dengan kehidupan sebagai salah seorang mahasiswi di Universiti. :) Bukan bererti nak lupakan account blog aku atau nak 'bersara' daripada dunia blogger, takkkk. Oleh kerana terlampau sibuk mngalahkan PM so free time tu agak terhad. :) Sekarang u all pon tau juga aku menyambung pengajian di slh sbuah institusi pngajian tnggi awam di Kuching, Sarawak iaitu, UNIMAS. :) 





So far, Uni life was much better. Hehehe. Enjoy giler ngn uni life. Sorry sesangat kalau tak update ngn korang mcm mna aku mnjalani program orientasi yg diadakan pd hari pertama aku di Uni. :( Time tu, mmg penat sgt doh! Ni nk ceciter orientation week. Kau jgn hrap lah nak tdo enak dibuai mimpi yg muncul muka boyfriend you dalam mimpi. hahaha. Tarak punya beb. Selesai orientasi pkul 12 1 at the midnight. Then bngun seawal 4 AM! ( kena berkumpul pada pukul 4, ertinya kau kena bngun set alarm pkul 3 laa! -__- ) 





Pd awalnye, agak susah nak menyesuaikan diri dengan keadaan. Ye lah. First time berjauhan ngan family. Rehat tak cukup. Tido tak lena. Makan ala kadar asal perut knyang jer. Kemudian teringat laa ngan keadaan di rumah ada tilam empuk, bilik air-cond. -__-  Baju, seluar dan yang sewaktu dengannya kena cuci sndiri. ( kat rumah, aku main lempar jer kat baldi sebab ada mummy. ank dara jenis apa aku nih? hahaha! )






After a week, orientasi pon hbis! Tarak lagi tdo lewat, bngun awal! Ok. Penderitaan berakhir lah gamaknye. hehe. TP sakit satu badan. Omg! Rasa macam dihempap dengan guni seberat 10 kg. Muscle pain! :( Orientation done! Aktiviti harian untuk turun kuliah pon bermula. ( hairan jugak. kalau kat sekolah menengah, 1 minggu belom lagi mula sesi pembelajaran. kat Uni, abis jer orientasi, turun kuliah seperti biasa. Dengar lecturer bebel. ingat nie sekolah menengah ke? HAHAHA! ) 




Di sini, aku sudah mula membiasakan diri dengan keadaan persekitaran. ( tetap rindu ngan family especially MUMMY! ) Kawan bru ramai! Besttttt. De kawan dari Kelate, Ganu, Kedah, Perak, Pahang and so on. Semua kepala gila-gila jugak. First, memang alahaiii malu-malu kucing nak bertegur sapa TP bila dah kamceng, macam bertahun dah kenal. Terbahak-bahak mengalahkan pontianak. hahaha. ( korang bayangkan bila lecturer di depan, boleh ketawa terbahak-bahak? hahaha.  superb! )
















Baiklah. Setakat nie tu jer yang aku nak share ngan readers. :) Tiba-tiba ilham nak blogging menjelma kan? So tak salah lah nak bebel jap. haha. Kini, aktitiviti berblogging, berFb, bertwitter semakin dikurangkan. ( kononnye lah. hahaha. ) Sbb sangat busy ngan assignment. First day kuliah terus muntah bagaikan lava gunung berapi assignment yang 'menyerang'. -__- Oleh itu, aku ada sepasang mata panda. haha. 






Okeh! Aku lebih suka jamu readers ngan gambar. Ada syok sikit tengok awek-awek kan? hahaha. Mari! Mari! Mari! :D
















Perform mewakili koleh kediaman aku Kolej Bunga Raya pada Minggu Aluan Pelajar. :)




UNIMAS Bowling Centre. :)



Tidak lepaskan peluang sma sekali untuk tnjuk skill bowling posers! I'm a striker ok? Hahaha.



 Menangis kalau bola bowling tu jatuh ke kaki. ( tunjuk eksyen pegang bola tu. :D )



Event: Fiesta Aidilfitri UNIMAS 2011
Wakil Queen daripada kolej Bunga Raya. Itu King nya. -_-




Bersama senior. :)


Hair-do. :)

Hbis jer kuliah, aim port nih untuk bersantai. :) 





Okie. Done! Enjoy yeahh. :)



---------------------------------- Assignment mode -------------------------------





No comments:

Post a Comment