Putera Puteri

Pages

Tuesday 3 May 2011

Pabila tangan ingin menaip. :)

Hey boys and girls! :) *baru aku trsedar followers aku xde boys. :)*




Aku kmbali sign in the blog untuk mnaip segala-galanye. Tak kire korang suka @ tak. Wa punya suka laa. Lu apa kesah? *wink* 





Mohon maaf sbntar td ayat agak kasar jer kn? Sorry. It's just joking girls. Tanpa gurauan hidup kita takkan meriah ok? :) 




Balik pd the main entri, tgn aku tgh mnggatal nk taip something. So takde specific title untuk entri kali nih. Minda kosong, jiwa kacau beb! :D Check fb? BORED! Check Twitter? Xde topik hngat! Search YouTube? Aku tak tgok bnda lain kat YouTube kalau bukan search latest song. Ngee. :) Then, akhirnya aku sign in blog! Sbb tgn boring click the mouse jer takde tekan ppn kekunci lappy. :)







Actually skrg nih tgh mngadap lappy smbil menahan ksakitan yg aku alami sejak smlm. Iaitu lenguh kat bhgian paha. Tau tak? Kalau nk tau, kelmarin (2 May 2011) aku ada interview kemasukan ke Universiti Malaysia Sabah (UMS) dlm course Sains Sukan. *1st impression time check kt website aku dpt temuduga nih, trtnya-tnya pd dri sndiri, aku ada tak ciri-ciri kesukanan?* Haha. 





Ok babe! It's only an interview. Tak confirm lagi 100% dpt. Sport Science. Nma pun dah sains sukan. SUKAN! Of course main interview dia ada SUKAN. Pagi sblum ditemuduga, wahhh. Bukan main lg aku smart-smart dressing pkai bju kurung wa cakap lu. BJU KURUNG derr! Fuyooo! Tak pernah aku buat pkai bju kurung. Haha. *pernah lah tp uniform sekolah. Haha.* 





Aku dressing kat dressing table pon tersenyum-snyum, tersengih-sengih melihat rupa paras ku mnyarungkan bju kurung. Haha. Bukan tak cntik arr. Sebab terrrrsangattt cntik itu lah yg buat aku dok tersengih mlihat dri sndiri. *jngan jelir lidah sbb taknak mngaku aku cntik. Hoho.




Tiba kt tmpt temuduga, debaran itu mnjelma. Pdahal td ok jer dlm kereta. Aku msih boleh brsiul jugak. Haha. Phewitttt! Wowwww! Yang girls ayu semua dengan baju kurung msing-msing. De kaler pink, de kuning, de blue, de green. Colourful lahh pndek kata. Ngn aku plak kaler BLACK! *mmg pminat BLACK colour pnyerrr. :)* TP bukan plain BLACK arrr. De bunga-bunga kaler merah. *cantik kan? Cuba imagine jap?* Yg boys nye, smart-smart semua with their ties, long sleeve, slack AND tak lupa kasut yg kilat-kilat sbb polish tebal 5 inci. Haha. Itu yg mnarik perhatian aku. :D 












Malang nsib. Kmi ada 2 sessions dlm temuduga nih. 1st, fitness test. 2nd, oral interview. Hmmm. Ok we're changed our outfit to sportwear spt yg pihak penemuduga arahkan. *Nsib ada bawa sportwear* Kmi mnjunjung perintah. Haha. Pkai smart-smart xde lg dah. Sbb nk SPORT! 










Ok our 1st session start! Fitness test that they called "Bleep Test". Mula-mula haram aku tak fhm test apa bnda tu. Aku cuma tahu serba sdikit info psl temuduga Sains Sukan drpd bbrp rujukan spt internet dan ehem a.k.a Si Jejaka. :) Mreka nih mnyatakn dlm temuduga mmg ada ujian ketahanan fizikal. Itu jer aku tau. *dan masa nih aku tfkir plak yg nih mmg confirm ujian ketahanan fizikal spt yg diuar-uarkan. :)* 










"Bleep test" begin! Ooo man! Larian rupa-rupanya! Sah aku benci! Haha. FYI, aku mmg anti-larian dari zmn sekolah lg. Larian time nih dia kna ikut the beep sound. Bila bnyi 'beep', pe lg? Lari laa. Ulang alik wa cakap lu. Dia mcm nie:






1. "beep" akan berbunyi dlm masa 5 saat. 1,... 2,... 3,... 4,... 5,...

2. Ok run!

3. Berhenti kt jarak yg dtetapkn. *xde lah jauh sgt. x smpai pon 100m.*

4. Then lari lg kat tmpt asal td slps bnyi 'beep'.

5. Begitu lh seterusnya sehingga level yg anda mampu dan anda yg tak seberapa nk ckup stamina akn rs trcungap-cungap. Haha. *aku lh salah sorang nye. Haha.*








Aku? Korang tak pyah nak kecoh lh kalau aku. Maksimun Level 3 jer dpt. Haha. Itu pun hmpir-hmpir nak semput dah. Nasib blom lagi. Hoho. *jgn nak gelak ok? Korang try pergi. Haha.*








Done with the fitness test dan semua dh muka-muka peluh, dan bermacam bau, we're almost near with the oral interview! Yayy2! Take 5 dulu. Masih terasa lg semput. Haha.






Oral interview begin! Muka start mngntuk sbb lama tnggu turn. Haha. *Kan? Aku dh ckap, aku nih semua slumber jer. Temuduga mcm nih pon aku bleh terngntuk-ngntuk tau tak?*








Ok it's my turn! Start now! (yg best sssgggttt not in full English communicate! Yahooo! Aku lega. Ngee~~~ )






Nancy: Slmat pagi DR. (yg temuduga aku tuh DR. laa pngkat dia. One of the lecturer at UMS kot?)

DR: Yeee. Slmat pagi. (dgn ramahnyeee. :))

~~~~letak fail sijil-sijil aku ats meja~~~~

DR: Nancy Ak Robert Louis ye? 


Nancy: Ye sy DR. (eycehhh. Aku start malu-malu dah. 1st time experience ok? Tak pernh lg ikut interview. Ok! Aku mmg sakai @ jakun.)


DR: Nice name Nancy. Nancy Drew. Skjap ye Nancy. Sy nak tgok sijil-sijil awk trlebih dahulu. 


Nancy: (tersnyum sbb dia pndai-pndai gelar aku Nancy Drew. Haha. Actually DR. ni ramah orgnyeee. Beliau lucu pon ada. Muka tak serius. Tu yg credit! Haha.)


DR: Ok Nancy. Asal mne nie?


Nancy: Sy berasal dri Kapit, Sarawak Dr. (aku jwb ringkas plak. Sbb jntung bdebar.)


DR: Ohhh Kapit eyy? Ok. Sy nak tnya, apa yg awk tahu serba sedikit tentang pdidikan Sains Sukan? 


Nancy: Baik lh DR. Pd pndpt sy, ia merupakan 1 cabang dlm bidang sains yg mngkji respons mnusia trhdp aktiviti fizikal. Bla bla bla bla bla bla bla. (aku mals nak taip pjg-pjg. Aku siap hafal lg definisi sains sukan mlm sblum intrview. Hoho.) Bla bla bla......




DR: (beliau angguk-angguk jer.) Baiklh. Sy bg 5 soalan nih nnti. Awk jwb ikut pngetahuan ok? Ibu negeri utk:
1.Kedah

2.Pahang
3.Terengganu

4.Sarawak
5.Sabah



Nancy: (aku terus glurrppp. Telan air liur. Haha. Blur sbntar. Ni soalan GEO eyy? Haha. Aku jwb scr 1 per 1. Sbb nk fkir dulu. Haha.)
1.Alor Setar, Kedah
2.Kuantan, Pahang
3.(tettt! Sini aku miss. Ayoooo. Haha.)
4.Kuching
5.Kota Konabalu, Sabah.


*Dumb head! Ibu negeri Terengganu aku tak ingt! Betapa malu nye aku. Korang jgn lh gelak. Nih nebes tau. Tu yg ilmu byk hilang. Apatah lg otak aku mmg sedia ada sejuk membeku lma dah tak buka buku teks. :D*


DR: Ibu Terengganu awk tak ingt? Sy yg dah bjanggut nih msih ingt. (Kami brdua ktawa terbahak-bahak. Haha.) Ok xpe. Sterusnye, kita ada bnjaran-bnjrn kan? banjaran besar. Bg sy  bnjaran trbesar yg ada dekat:
1. Semenanjung Malaysia
2. Sabah
3. Sarawak



Nancy: (ayooo. pe nie? Aku temuduga utk bidng geologi ke pe? Dia tnya aku soalan geografi plak yg byk. Pdahal subjek GEO xde pun dlm snarai subjek STPM aku. Uwaaaa! Nak mnangis rs. Haha)
1. Banjaran Titiwangsa di Smenanjung Malaysia.
2. Banjaran Crocker di Sbah
3. Bnjaran Tama Abu di Srwak.
(part nih aku kurang confident plak. Aku hentam pe yg aku ingt ckit-ckit. Hoho.)


DR:( dia nie angguk2 jer. Btol ke tak dia tak ckap pon. Huhhhh. Haha.) Ok. Bgus. Siapa kh pemain badminton negara yg mndpt gelaran pemain dunia?


Nancy: emmm. Datuk Lee Chong Wei. (confident jwb. sbb tau msti btol pnye. haha. Bukan Lin Dan lg maaa. :P)


DR: Ok. Pemain squash dunia?


Nancy: Datuk Nicol Ann David. (Fuyooo. Siap in full name lg. Haha. Kalo nih tak tau. SAH! Aku mmg lembab byk.)


Ok! Tu jer yg aku ingt time tu. Aku tak ingt lg pe yg beliau tnya. Haha. Last-last of course lh Thank you kan? Aku berdoa byk-byk pd Tuhan agar aku llus temuduga. Kalau tak llus jugak, emmmm. Nsib bdn laa kot? At least I'm trying my best for it. Dan timba pmgalaman sbg seorg calon temuduga. Mungkin rezeki tak berpihak pd aku kot kalau aku tak jugak dpt. Ye laa kan saingan kat luar sgt kuat. Bkan aku sorang jer yg diinterview. Seluruh Malaysia! 





TP aku tetap brpuas hati sbb aku brani mncuba. Dgn dorongan serta sokongn drpd insan-insan tersyg terutama skli my parents, and 2nd, my Prince and my friends at last aku dpt juga dduk utk temuduga. :) SBB AKU AKAN MNYESAL SEUMUR HIDUP KALAU AKU TAK MNCUBA!




Dpt or tidak utk kemasukan bulan Sept nih, aku hnya bserah pda The LORD. Hope HIM blessing me on that. Amen. Kalau ikutkan hati, aku nak sgt-sgt further study. Tak pyah laa aku nak g oversea2 tu utk smbung study. Uni kt Malaysia nie pun aku dh bsyukur asalkn aku brjaya mndpt segulung ijazah. Itu bukan standard pmegang pointer mcm aku. Aku bkan dlm list top students. Bikin malu jer kalo aku brangan nk study ke oversea. Hehe. At least, aku lulus dlm exam STPM. Amen. Taknak lh bmegah sgt ngn pointer yg aku dpt tu. Hanya seciput. Bak kta pepatah, ckup-ckup mkan. Hehe. Then aku try apply lh Uni2 yg ckup syart utk kelayakan pointer seciput aku tuh. Haha. Heiii aku sedar lh pointer aku seciput, takkan nk apply course yg x sepdan ngn pointer kita kn? Kalau A, A lh jwbnye. Kalau B, B lh jwbnye. :)










Kesimpulannya, aku akan ttap bsyukurrrrrrr dgn apa yg aku kecapi. Sbb memang dri dulu otak aku bkan trgolong dlm otak genius. Hehe. Aku trgolong dlm class prtengahan jer. Hoho. Aku simple. Sbb selalu mngamalkn hdup simple lh serba serbi ttg aku simple sehinggkn result exam pun simple jugak. Haha. Pdan muka aku! :P 





Yay! Ini dia gadis SIMPLE td. Yg dlahirkan pd tahun Kambing. Or goat. Haha. Pdan lh dia simple. kmbing pon simple gak. haha. Pak janggut. :D
























 






No comments:

Post a Comment